Content feed Comments Feed


Există vocaţie de teolog? Care sunt exigenţele acestei vieţi?

Eu nu cred că există o vocaţie anume de teolog, ci există o vocaţie de creştin, de om care ştie de Dumnezeu. Dar odată ce eşti teolog, şi ştii că aceasta te poate duce la situaţia de preot, ar trebui să ai şi o ţinută care să te recomande, adică să nu-ţi fie ruşine că eşti teolog. La mine a venit la spovedit unul şi l-am întrebat dacă este student. Mi-a răspuns afirmativ şi că studiază istoria. După ce am mai vorbit noi ce-am vorbit, a venit o fată şi mi-a spus că este prietena celui ce a fost înainte. Spunându-mi cum o cheamă, mi-am adus aminte de ea şi de faptul că prietenul ei e student la Teologie, şi nu la Istorie. Deci, să fim sinceri. Să ştiţi că Teologia se poate face ca orice studiu, până la urmă. Ca studiu, poţi să faci teologie cum faci chimie, de exemplu, dar asta nu te recomandă pentru preoţie, ci o viaţă superioară.

Deci, Teologia trebuie înţeleasă ca un studiu care se face cu viaţa întreagă. Nu-i greu să fii teolog în ceea ce priveşte studiul ca atare; poate e mult mai grea medicina sau actoria, că trebuie să înveţi atâtea şi atâtea lucruri pentru rol şi să te schimonoseşti în toate felurile. Dar teologia e grea pentru că trebuie făcută cu toată viaţa; nu o faci numai cu mintea, ci cu toate ale tale. Eu nu ştiu ce să zic, la Teologie vin tot felul de oameni, şi care au şi care n-au apropiere de cele sfinte. De unii te şi miri că fac Teologia, poate nici ei nu ştiu de ce o fac.

(Convorbiri cu părintele Teofil Părăian)

0 Responses to Răspunsuri duhovniceşti: Teologia, un studiu care se face cu viaţa întreagă

Trimiteți un comentariu

Vizitați și „Atelier de familie”

ICOANA ZILEI:

Calendar Creștin Ortodox (Doxologia)

Postări populare