Content feed Comments Feed

Cât de multe se pot întâmpla într-o secundă?

Publicat de Mihai (admin) vineri, 22 ianuarie 2010



Imaginea video este o succesiune de imagini statice (poze) care se succed foarte rapid creând astfel impresia de mişcare. Astfel webcamul pe care-l folosim pe messenger are in jur de 30 de fps (frames per second; imagini pe secundă) iar o cameră video profesională poate ajunge undeva la 200 de fps. Imaginile de mai sus au fost filmate cu camere video ultra-profesionale care pot capta 1000 de frame-uri pe secundă. M-au impresionat foarte mult, pentru că am văzut cât de mult se poate dilata o secundă, cât de multe lucruri se pot întâmpla într-o clipă, dar pe care noi nu le vedem, detalii pe care nu le percepem pentru că se-ntâmplă totul prea repede pentru ochii şi creierul nostru.

Imaginile de mai sus sunt o pledoarie superbă pentru lumea în care trăim, la felul cum legile fizicii se întrepătrund şi dansează arătând că pot crea ceva frumos şi din cel mai urât gest. Tehnologia de astăzi ne poate ajută să înţelegem de ce spune Sfântul Maxim Mărturisitorul că o secundă poate fi o veşnicie, depinde doar de felul cum o percepem noi.

Câte evenimente extraordinare pierdem din vedere, deşi ne uităm foarte atent, câte detalii incredibile… pe care dacă le-am percepe, am înţelege lucrurile altfel, am avea altă atitudine. Am iubi mai mult creaţia lui Dumnezeu! Am realiza mai puternic câte taine ne-ncojoară şi ce frumuseţe există în orice părticică a lumii.

0 Responses to Cât de multe se pot întâmpla într-o secundă?

Trimiteți un comentariu

Vizitați și „Atelier de familie”

ICOANA ZILEI:

Calendar Creștin Ortodox (Doxologia)

Postări populare