Content feed Comments Feed

Povestioare cu tâlc: Despre presupuneri

Publicat de Mihai (admin) vineri, 11 septembrie 2009


Odata, pe inserate, un taran statea rezemat de gardul modestei sale case, bucurandu-se de racoarea dupa-amiezii tarzii. In apropiere, serpuia un drumeag care ducea spre sat.

Un om, care trecea pe acel drumeag, il vazu pe taranul nostru si se gandi: "Omu' asta e fara indoiala un mare lenes, sta de pomana si, cat e ziua de mare, lancezeste in fata portii...".

La putina vreme, aparu un alt trecator. Acesta se gandi: "Omul asta e un donjuan. Sade aici ca sa se poata uita la fetele care trec, ba poate le mai si necajeste...".

In fine, un strain care se indrepta spre sat isi zise: "Omul asta e de buna seama un mare muncitor. A trudit toata ziua, iar acum se bucura de odihna bine meritata...".

La drept vorbind, nu putem sti prea multe despre taranul asezat pe pragul casei. Poate ca fiecare dintre cei trecatori are dreptate sau poate toti trei sau poate niciunul dintre ei...

Fiecare dintre noi se foloseste de o "harta" personala pentru a interpreta ceea ce se intampla in jur. Cateodata, "harta" noastra poate ca se potriveste cu "harta" celorlalti, iar cateodata poate ca nu. Poate ca e mai bine sa intrebam decat sa facem presupuneri. Poate ca oricare dintre cei trei trecatori ar fi aflat ce face taranul in fata portii daca l-ar fi intrebat.

Imi aduc aminte ca in urma cu mai multi ani mi-am agatat in fata bancii o foaie scoasa la imprimanta pe care scria: "Presupui cumva?". M-a ajutat sa evit presupunerile si m-a "salvat" din multe situatii penibile pentru mine, situatii in care rulam in propria fictiune si imi imaginam tot felul de chestii :) Cateodata mai uit si mai scap cate o presupunere, noroc ca realizez repede si intreb. E mai usor asa si obtin informatii de la "sursa". Si cateodata obtin si informatii care nu imi plac pentru ca difera prea mult de "fictiunea" mea. Si e ca un dus rece :) Si imi aduc aminte de cineva care spunea ca dusurile scotiene (cele cu apa rece :) sunt bune pentru organism :) Si las apa sa se scurga si e OK :) Voi cum faceti?

0 Responses to Povestioare cu tâlc: Despre presupuneri

Trimiteți un comentariu

Vizitați și „Atelier de familie”

ICOANA ZILEI:

Calendar Creștin Ortodox (Doxologia)

Postări populare